вівторок, 3 січня 2017 р.

Робота на замовлення чи "Вільний художник"?

 

  Попередні мої статті були більше присвячені магазину на Etsy і технічним моментам, пов'язаним з його роботою. В цьому році я б хотіла приділити більше уваги загальній статегії розвитку вашого бренду, не пов'язаній з окремими торговими майданчиками.
  Тобто! Ми ознайомились з Etsy, вгамували наші емоції від виходу на зовнішній ринок, подолали багато перешкод, стали значно розумніші й досвідченіші. Але як зробити продажі більш стабільними? Як прокласти широкий і зручний шлях від покупця до вашого товару?
 І ось тут я раджу вам забути трохи про Etsy (це просто зручний інструмент, а не відповідь на всі наші питання) і подумати більше про свій власний бренд, про його розвиток, стратегію і тактику.
  Як збільшити прибуток? (адже це наша головна мета). Маю кілька думок з цього приводу.
По-перше, я повністю відмовилась від усіх ігр всередині Etsy - мені вони здалися непродуктивними і виснажливими. І звернула свою увагу на класичні прийоми.

  Перше, що я змогла реалізувати - це робота на замовлення. Начебто нічого  нового, теж мені відкриття - замовлення завжди складають доволі велику частку від прибутку (в мене приблизно 40 %). Але реалізувати це на практиці, коли ваш товар штучний і унікальний не так вже й просто. Особисто мені знадобилося кілька років для цього. Не робіть як я - будьте розумніші.
   Спочатку я виставляла в магазині тільки готові роботи. Покупець платить і отримує саме те, що бачить на фото. І це забирало дуже багато дорогоцінного часу: окрема розробка дизайну, окреме фото, довга й копітка робота з помилками і переробками над однією моделлю.
   Перший крок, аби налагодити роботу на замовлення - це почати думати категоріями прибуку, а не задоволення: "яким чином я зможу виготовити 15-30 таких кулонів?" (ця думка має виникати на початку виробництва). Не велика кількість, правда ж? Я вважаю, що все, що йде партією до 500 шт.  - це точно OOAK ( в перекладі з англійської "єдина в своєму роді"). Виготовляти по одному екземпляру на одну геніальну ідею можна собі дозволити, якщо цей екземпляр продається за мільони доларів на аукціонах. Якщо ваші ціни дещо скромніші - не вагайтеся, робіть повтори. Повірте, менш за все покупці цінують унікальність. Їх цікавлять якість, доступна ціна, швидка доставка. А деякі покупці купують якраз саме те, що є модним, "бо в Люссі з сусіднього офісу таке є, воно класне, і мені треба".
   Потім треба накупити достатньо матеріалів, щоб були в наявності. Тут доведеться заморозити якісь кошти - бо ще невідомо чи прийдеться нова модель до смаку публіці, а матеріали вже лежать. Тож одразу подумайте, де ще ви зможете їх використовувати.
В мене так було з кулонами-хмаринками: кілька років я тільки їх і продавала, набралася намистин-крапель, а потім ця модель застаріла (що є природнім). Довелося вигадувати щось новеньке, аби добро не пропадало. І таким чином з'явилися срібні лисички, які доволі швидко довели свою популярність. 
  Намалювати схему! "Оксано, не лінуйся, замалюй схему, або хоча б сфотографуй роботу в процесі!" Як я була вдячна собі, за цього копняка, коли робила п'яту чи сьому сову за місяць. Це коли щойно закінчив, все добре пам'ятається - а за кілька днів, забудеться. І нема нічого надійнішого, за простий олівець. Де б ми були без писемності?!
   Оформити лістинг. Ага, ось тут маємо ньюанси. При оформлення лістингу треба вказати, що робота "Made to order". В описі зазначити просто зверху, що товар буде відрізнятися від того, що на фото, але на дрібку, тож ви не хвилюйтеся, любі покупці. ))))

This work will be done for order and may be slightly different from the pictures. Because of the wire can not be identical - a feature of the technology. I will use another stone, not identical to what is in the photo.
(краще не дублюйте мій текст, мені не  шкода - але це негативно вплине на пошук вашого товару на Etsy)

Якщо навіть доволі суттєво буде відрізнятися - не бійтеся. Якість, fun і загальне задоволення від покупки перекриють будь-які відмінності. Дуже зрідка трапиться вам такий покупець, що буде прискіпливо перераховувати завитки і звірятися з фото. Але то таке - як буде незадоволений, то й сам вигадає, до чого присіпатись.
  І найголовніше - встановіть такий термін відправки, щоб ви встигли виконати роботу з готових матеріалів. Спочатку я перевела у формат "на замовлення" ті моделі, на виготовлення яких мені треба 2-3 години (термін відправки 1-2 дні). Спрацювало! Тож тепер я навіть скульптури не тримаю готові, просто даю собі 5-7 днів.
   Також в такому лістингу можна одразу встановити кількість товару не 1, а більше (на скільки у вас матеріалів вистачить). Щоб він автоматично поновлювався в магазині.
  Отже завдяки такій тактиці, я змогла збільшити кількість товарів у магазині в 2 рази: 60 замість 30 - магазин вже на кілька сторінок і виглядає солідніше, викликає більше довіри. А ще таким чином ви займаєте більше місця в певній категорії товару, легше вас знайти.
   Покупці мають більший вибір (особливо це стало в нагоді перед Різдвом) і навіть починають створювати власні замовлення  "Request Custom Order" - це коли кажуть: зробіть мені отакий кулон, тільки зі срібла і смарагдів, скільки буде коштувати і коли готове? В цьому випадку ви будете дуже раді, що колись накупили різних матеріалів. Порахуйте ціну, отримайте аванс і швиденько до роботи.
   Як отримати аванс? Зазвичай я створюю окремий лістинг фізичний з назвою "Advance for Emmi". Він складає 30% від загальної вартості і не включає доставку (це прописано у правилах магазину). Потім, коли робота готова, показую покупцю фото і створюю ще один лістинг вже в інструменті "Custom Order", щоб його бачив лише замовник. Або якщо ви хочете цю модель повторювати надалі, можете створити загально доступний лістинг "Special order for Emmi". Хай інші покупці дізнаються, що справи ваші йдуть вгору, позаздрять щасливій Еммі і поквапляться із замовленням.
   Наступного разу розкажу, як я запровадила тактику колекцій. Вдалих вам продажів і вдячних покупців!
  

5 коментарів:

  1. Дякую, Ксюшечко! Завдяки тобі бачу, що я на вірному шляху))) Мої продажі почалися саме з особистого замовлення. Я тоді ще не знала, як включити функцію "Request Custom Order". Замовниця написала мені особистим повідомленням. Я їй дуже вдячна за терпіння: чекала 3 тижні після оплати і потім, покі дійшло до неї поштою. Була дуже задоволена, прислала фото себе в моїй краватці і замовила ще одну, теж зі своїм визерунком. Після цього я зрозуміла, що осоисті замовлення - це моє все))) Скрізь понаписувала, що "особисті замовлення вітаються". На цей час вони складають десь 50% моїх продажів. На жаль терміни виготовлення в мене великі, тому, мабуть, і продажів не багато. але я нарощую темпи)))

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую за твою історію. Я сподіваюсь разом, ми надамо хоробрості й іншим майтстрам братисі за замовлення. Це дивно, але багато хто не наважується на такий вид роботи з покупцем.

      Видалити
    2. Мій досвід роботи з замовниками досить негативний. Люди не можуть чітко пояснити (а тим більше намалювати), що саме їм потрібно. І в процесі починаються гойдалки - то колір не такий, то форму б трохи змінити, а то взагалі - все так, але трішечки не так. Тому мені лячно за замовлення братися.

      Видалити
  2. Дякую за пораду! Я якраз думала на цю тему, а ви мене переконали.

    ВідповістиВидалити