вівторок, 23 лютого 2016 р.

Поштові клопоти


   Це сталося! Нарешті це сталося - ваш перший продаж! Щиро вітаю! :) Ви ж багато над цим працювали. Але як покупець отримає ваш незабутній шедевр?!
   Якщо покупець з України - все набагато простіше - ви можете подзвонити йому і з’ясувати зручний спосіб пересилання: Укрпошта, Нова пошта, Інтайм тощо. Деякі перевізники підтримують функцію "накладений платіж" (це коли покупець патить гроші при отриманні товару, а перевізник пересилає їх вам) та "оплата за рахунок отримувача". Трохи зорієнтую вас по цінам: пересилання посилки Укрпоштою (до півкіло) - 8-10 грн. Така ж посилка Новою поштою - 30 грн. Для уточнення цін та умов, або щоб відслідкувати місцезнаходження посилки, завітайте на сайти перевізників.
   Відправити товар за кордон трохи складніше, тому розглянемо це детально. Найдешевший спосіб - за допомогою Укрпошти. І скажу вам зі свого багаторічного досвіду - наша поштова служба швидка, дешева і зручна. Треба лише вивчити, як користуватися цим інструментом.
Читати далі...


   Ретельно і якісно упакуйте ваш товар. Я відсилаю прикраси в подарункових коробках, які купую на сайті Вондерпак (радує співвідношення ціна-якість та великий вибір супутніх товарів).

   Вдала упаковка - то окрема цікава тема і велике мистецтво. По-перше, вона має бути міцна, аби не постраждало вкладення. Пощастило тим, хто має відправити шарфик, рукавички або м’яку іграшку. Їх достатньо обгорнути в красивий папір. Більш крихкі речі, прикраси, посуд, сувеніри, потребують для захисту окрему коробку. І коробка ця має бути охайною - наприклад, якщо це буде подарунок для близької людини. Подарункову коробку варто обгорнути водонепроникним матеріалом - про всяк випадок. А ну як в сусідній посилці на пошті протече варення з райських яблучок?


   Навколо товару треба покласти наповнювач, аби він був надійно зафіксований (на пошті не приймають відправлення, в яких щось шарудить, деренчить та брязкає). Але не використовуйте газет! Плівка з пухирцями, пакувальних папір, дерев’яна стружка, стрічки з гофрованого паперу - я впевнена, ви знайдете свій варіант.


   Бірка! Бажано мати свій логотип, знак абощо. Це позитивно вплине на покупця. Він сприйматиме її як підтвердження ваших серйозних намірів і запам’ятає, аби повернутися знов.


   Картка з подякою за замовлення. Просто необхідна! Це прояв вашої турботи і уваги. Буде доречно додати туди опис товару та коротку інструкцію, як ним користуватися і доглядати.



   Деякі покупці вкладають невеличкі сюрпризи-подарунки. Я обмежуюсь листівкою, аби нагадати покупцеві, що він зробив замовлення саме в Україні і достойно представити свою країну.

   Важливо, щоб ваш товар мав достойне оформлення. Тобто матеріали, які ви використовуєте для пакування (навіть така дрібничка як стрічка) мають відповідати основній ідеї бренду: природність, екологічність, затишок, ошатність, виклик тощо. Спробуйте запакувати, а потім розпакувати товар так, як би це зробив покупець. Яке в вас склалося враження? Чи зручно було?
   Порада з таймменеджменту: тримайте всі матеріали для пакування в одному місті й напоготові. В цій коробці я зберігаю квитанції, бірки, стрічки, картки, запальничку, ножиці, скруглювач кутів та інші дрібнички. Поруч з коробкою на поличці зберігаються листівки, конверти, готові подарункові коробочки, поштові коробки і скотч. Така організація прстору дуже економить час.


   Зовнішня упаковка: коробка або конверт з пухирцями. Знов даю корисне посилання, де їх варто придбати - Упаковочка. Поштові коробки можна купити й у відділенні Укрпошти, але там вони дорожчі  і важчі.
   Я намагаюся повністю оформити посилку вдома: написати адресу, заповнити декларацію - так зручніше, ніж у відділенні. Але за правилами закордонні відправлення ми маємо подавати у відкритому вигляді. Тобто першого разу не пакуйте все вдома. Прийдіть у відділення - привітайтеся! (Ох, скілька разів я бачила, як відвідувачі не роблять цього, а потім скаржаться на погане обслуговування. Або ще гірше: "Ей, дєвушка, ку-ку!"). Привітайтеся і чітко сформулюйте своє питання, або яку послугу хочете отримати: "Доброго дня, у мене дрібний пакет авіа до США". Можливо ви встановите добрі відносини з працівниками пошти, вони кілька разів перевірять ваше відправлення, пересвідчаться, що там немає нічого забороненого і надалі довірятимуть вам пакувати все вдома. Прийняти у вас повністю закриту посилку - особиста відповідальність працівника пошти, він не повинен так робити, поважайте це.
   Кожна країна має свій власний перелік товарів, які заборонені до ввезення. Ось тут можна ознайомитися із ним.

   Адреса пишеться зверху на коробці кульковою ручкою, аби не стерлася. Можна роздрукувати на лазерному принтері (струйний використовує чорнила, що розпливаються від вологи).


   Вгорі ліворуч адреса відправника (тобто ваша), внизу праворуч - отримувача. Все пишеться англійською мовою. В дужках поряд треба продублювати українською прізвище, місто й країну. 
   Адресу отримувача берете на сайті Etsy в розділі You shop/ Orders/ конкретне замовлення.


   Перед тим як радісно бігти на пошту, раджу пересвідчитись, що замовлення сплачено. Має стояти "Paid". Зазвичай, якщо Etsy ставить таку позначку, гроші вже було перераховано до посередника. Але на вашому рахунку у посередника вони з’являються не одразу. Можливо покупка була оформлена у вихідний день - тоді чекайте до вівторка. Або інформація про неї потрапила у нерозпізнані угоди. Або покупець платив з якогось особливого рахунку і гроші йтимуть до посередника кілька днів. Надійніше за все відправляти посилку після того, як ви отримали оплату на свій рахунок. Якщо пройшло досить багато часу, а грошей нема - зв’яжіться із службою підтримки посередника.
   Якось у мене загубилася оплата на кілька місяців. Зв’язалася зі службою підтримки, надала інформацію про замовлення - все знайшлось. Але покупець отримав товар одразу, не чекав так довго, бо це був майстер-класс, він завантажився автоматично.
   Іноді покупець хоче щось уточнити або висловити своє побажання щодо товару, тоді він пише повідомлення просто в замовленні.

   Для пересилання товару за кордон Укрпошта пропонує кілька видів відправлень. Не все те, що відравляється в коробочці є посилкою! :) Давайте розбиратися за допомогою калькулятора послуг від Укрпошти. Ціна залежить лише від ваги та виду транспорту (наземний чи авіа), відстань не має значення.
   Лист простий за кордон авіа - відправлення у конверті, вкласти можна будь-що невеличке і недороге. Перевізник не несе відповідальності, якщо воно загубиться. Коштує приблизно 0,9$ за 20г.
   Лист рекомендований (заказное письмо) - можна відправляти книжки, листівки, документи, або щось легке з паперу (паперовий декор для свята). Буде коштувати 3-4$ до 100г. Після відправки отримуєте номер для відслідковування. І можете подати скаргу, якщо згубиться.
   Дрібний пакет - найчастіше використовується. Вага до 2 кг і не важливо у коробці ви відправляєте, чи у конверті. Якщо більше, то вже буде посилка. Вкласти можна все, що не заборонено. Вартість залежить від ваги, до 100 г - приблизно 4-5$. Відправлення в конвертах важитимуть менше за коробочки, ви заощадите 1$, але якщо товар досить дорогий (дорожче 20-30$) - коробока таки надійніша.
   До нього ви маєте заповнити квитанцію форма CN22. Форма заповнюється українською мовою і дублюється в дужках англійською). Заповнюєте опис вкладення детально по кожній речі, вагу, орієнтовну вартість (загальна максимум 300 грн.) , галочка у віконці "подарунок", дата, підпис. Попросіть на пошті кілька таких квитанцій або роздрукуйте, щоб заповнювати вдома. Вагу можна швидко дописати у відділенні (зразки оформлення бланків з можливістю їх роздрукувати). 

    Після відправлення вам видадуть чек з трек-номером виду RA140418169UA, за яким можна відслідкувати рух дрібного пакету у більшість країн. 
   До Австралії, Великобританії та США дрібні пакети на даний час не відслідковуються (тільки посилки). І це дуже прикро та незручно.  
   Якщо якась з поштових служб загубить ваш дрібний пакет, ви зможете подати на розшук та відшкодувати його вартість. Зберігайте чек!
   Посилка - до 30 кг. Буде коштувати значно дорожче аніж дрібний пакет, але добре відслідковується, можна вказати більшу вартість вкладення, яка буде повність відшкодована при втраті. 


   Повернувшись з відділення позначте це замовлення в Etsy-магазині як відправлене - блакитна кнопочка "Mark as Shipped". З’явиться окреме вікнце, в якому вводиться трек-номер та коротке повідомлення для покупця. Також введіть трек-номер на сайті посередника, щоб зафіксувати факт відправки.
   Маю для вас таку пораду: фотографуйте свої відправлення хоча б на телефон. Я роблю це двічі. Перший кадр вдома, коли вкладення ще не запаковане поряд з поштовою коробкою з адресою. Другий - у відділенні на вагах, коли на коробці вже є трек-номер. Обидві фотографії відправляю покупцеві у конво. Так і йому спокійніше, і я матиму докази факту відправки саме цього товару у разі проблем. 

   Окрім Укрпошти посилки за кордон можна відправити кур’єрськими службами: EMS, DHL, віднедавна Нова пошта. Ціни треба дивитися на сайтаї цих компаній. Але порядок приблизно такий: відправлення до півкіло в EMS коштує 50$. До того ж не всі види вкладення вони приймають. Деякі речі, наприклад прикраси, картини ви маєте відправляти з документами, що підтверджують їхню невелику художню цінність. Ну тобто, що у вашому намисті немає діамантів та дорогоцінних металів, а картина - це не Далі. Інакше митниця не пропустить. EMS, як державна служба не вимагає таких документів, їм достатньо візуального огляду. А от усі інші перевізники  - так. Відправлення через Укрпошту теж вибірково перевіряються митницею, але там за умовчанням особливо цінні речі на кілька тисяч доларів ви відправляти не будете.

  Сподіваюсь я охопила усі моменти, якщо є питання - задавайте в коментарях. Бажаю вам вдячних покупців і сумлінних перевізників!
   
........................................................................................................................................
Орієнтовна тема наступної публікації - "що робити, коли посилка загубилася".
На головному фото листівка від Світлани Балух "Молодиця з гусаком"
 і кулон від Інесси Смакаєвої SMAfactory.

30 коментарів:

  1. Відповіді
    1. Навзаєм! Твої чудові прикраси ношу із задоволенням! :)

      Видалити
    2. Навзаєм! Твої чудові прикраси ношу із задоволенням! :)

      Видалити
  2. Дуже детально все розказали, дякую )

    ВідповістиВидалити
  3. Така детальна та корисна розповідь! Дякую, Оксано, ви дуже добре та системно подаєте інформацію.
    Навіть мені, що не займається хенмейдом і продажами, було надзвичайно цікво вас читати)

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Рада це чути! :) Заходьте ще, можливо в майбутньому знайдуться теми вам близькі.

      Видалити
    2. Обов’язково!
      Я слідкую за вашою творчістю тут і на фейсбуці і з задоволенням читаю ваші тематичні пости)

      Видалити
  4. Дуже корисна стаття! І як для мене актуальна :) Планую відкрити магазин на етсі, але дуже невпевнено себе почуваю.. внутрішні страхи і все таке. Але є питання, стосовно доставки. Як зазвичай відправляють рукодільні речі за кордон: авіа чи наземний? потрібно вказувати рекомендований чи ні? і якщо у мене маса товару від 500 до 1000 гр. краще використовувати бандероль чи дрібний пакет? І на скільки точно відображається розрахунок вартості посилок? Чи потрібно щось "накидувати"? Прошу вибачення, що одразу стільки запитань, але ніколи нічого не відправляла за кордон :)

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Доброго дня! Дякую!
      Краще авіа, бо так приїде за 10-14 днів. Наземним значно довше. Оформляйте як дрібний пакет. Калькулятор відображає досить точно. Але я вам раджу прийти зі своїм товаром у відділення і запитати та зважити(в коробці) на місці.Вартість пересилання я відображає майже точно в лістингу (десь 4-5 дол.) але скругляю до цілих чисел. А от вартість пакування (коробка, стрічка, паролон) включаю до вартості товару.

      Видалити
    2. Дякую, за таку розгорнуту відповідь!

      Видалити
  5. Доброго дня! Дякую за корисну інформацію, вона для мене зараз дуже важлива (перше відправлення в США). Але маю ще запитання:
    - чи потрібно заповнювати бланк "ПОВІДОМЛЕННЯ про вручення/одержання" CN07?
    - бланк CN 23?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Будь ласка! :) Форма CN 23 то для посилка, а не для дрібного пакету (це різні типи відправлень). А от з формою CN 07 ще не стикалася, не знаю в якому випадку вона потрібна. Ви можете подзвонити на гарячу лінію Укрпошти і отримати більш точну відповідь.

      Видалити
    2. Я заповнюю лише CN 22 без CN 07.

      Видалити
    3. Щиро дякую!
      Ви робите добру справу - ділитесь своїм досвідом:)

      Видалити
    4. Рада, що ця інфа буде вам корисна. :)

      Видалити
  6. Доброго Дня! Дякую за корисну статтю, дуже допомогла. Але виникло питання, можливо трохи дивне... Як замовник отримує посилку? Йому потрібно йти на пошту й забирати її? Чи є можливість кур'єрської доставки дрібного пакету?

    ВідповістиВидалити
  7. Дякую за чудову та пізнавальну статтю!Підкажіть, Ви шоразу при відправці дрібного пакету ставите в графі вартість 300?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую! Здебільшого, так. Якщо загубиться, я зможу відшкодувати хочаб частку. Але для недорогих каблучок без каменя ставлю 150.

      Видалити
    2. Дякую за відповідь. а як на рахунок податків, зборів в країні замовника - ця цифра якось може вплинути на це? читала, що дехто пишу реальну вартість товару (якщо 60 долларів - то пишуть 60 без сказання валюти)

      Видалити
    3. Вартість вказана в декларації дрібного пакету найбільше 300 поштових одиниць зараз. Але це все одно недостатньо, щоб вплинути на податкові збори. Якщо я відправляю до Німеччини, то зверху скотчем приклеюю пакет з роздрукованим інвойсом з Етсі. Там вказана реальна вартість товару і що то за товар. Таки чином митниця одразу бачить що й до чого і виставляє одержувачу рахунок за потреби.

      Видалити
  8. Доброго дня.
    Не зовсім зрозуміла про що йде річ ось тут "Обидві фотографії відправляю покупцеві у конво". У конво - це куди?
    І ще таке питання... Прочитала правила на вестербінд щодо вимог по відправці. Так от у них вказано, що заборонено вказувати в бланках до посилки, що це "подарунок". Читала, что ви з вестербіндом маєте справи, тож підкажіть будь-ласка, - це умовність і в реаліях з цим пунком ніяких проблем немає, чи це треба якость специфічно вирішувати? Чи може простіше мати справи з селлером? Для мене покищо всі ці нюанси - то темний ліс. Вибачте, якщо питання дурне ))

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Конво - Conversation, тобто особисте повідомлення.
      Я не пам'ятаю такого правила у Вестернбіда. Але якщо й так - то вони навряд чи мене перевірять. Було б чудово, аби ви самі уточнили цей момент у вестернбіда (тобто чого такі вимоги?) і поділиися з нами результаттом. :)

      Видалити
    2. Причина такої вимоги очевидна: подарунок - це ніяк не зовнішньо-економічна діяльність, яку проста фізична особа не має права вести в нашій країні. Інша справа, якщо ви особа юридична, або приватна особа підприємець. Тобто все впирається в юридичну сторону взаємовідносин між продавцем та посередником. Я думаю ви самі розумієте про що я. Мені тут підказали ще з іншого джерела, що в реальності таки справді посереднику майже неможливо прямим шляхом дізнатися що там написано на пакунку. Ви праві.

      Видалити