середу, 6 травня 2015 р.

Сезон та не сезон


  За роки роботи в хендмейді я помітила, що продажі мають сезонність. Тобто в якийсь час покупці більш активні. Прискіпливий облік продажів допоміг краще зрозуміти, коли ж буває "сезон", а коли ні. Як кількість продажів співвідноситься з моїми діями по просуванню товару, і які дії є ефективними.
  Ось статистика за 2014 рік. Перший графік показує загальну динаміку фінансового року по місяцях з поділом на типи продукції (майстер класи та біжутерія). Січень - у мене традиційно найслабший місяць. Не можу сказати, щоб інтерес у покупців зовсім падав, просто я лінуюся-відпочиваю після "різдвяного сезону". Далі справи йдуть традиційно краще і краще - до відпустки. Минулого року у мене їх було дві - червень і серпень. Але продажі МК дають  можливість навіть літо зробити прибутковим.



  З вересня традиційно більше починають купувати біжутерію - тому частка мк зменшується - не до навчання. Та й Різдво завжди підкрадається непомітно. Досвідчені європейці і американці готуються до нього з осені. А прикраса - найкращий подарунок. )))
  

  Другий і третій графіки показують віддачу кожного з майданчиків. Теж все очікувано - у 2014 році я приділяла етсі набагато більше часу, ніж Ярмарці Майстрів. ЖЖ та Кудесса - це "випадкові влучення". На реальні ярмарки не ходила, а ФБ порадував і натякнув на свій потенціал.
Табличка, в якій я веду статистику на кожен день і за якою потім складаю висновки за рік:


  Тобто ми бачимо, що починаючи з вересня-жовтня і до січня майстру з однією парою рук стає не до балачок. Ці кілька місяців перед Різдвом ми маємо не просто заробити товстенький запас жиру на весну. Є покупці, які шукають подарунки весь рік, приходить час, вони роблять замовлення і ми просто не можемо їх розчарувати. Маємо створити диво, якісне і вчасно, щоб не зіпсувати дух Різдва - це один з базових принципів хендмейду - робити людей щасливими.
  Але ми всього лише маленькі слабкі феї, не можемо працювати весь час в такому темпі.  На наше щастя приходить "не сезон". Як краще його провести, пропоную кілька думок і варіантів:

1. Скажіть собі "так, ти молодець" і відпочиньте. Подивіться улюблений фільм, почитайте художню, а не професійну літературу, з'їжте морозива. Відвідайте родичів або друзів. Бачити очі людей, їх посмішки, емоції, трохи вийти зі звичного кола спілкування - це подарує вам нові свіженькі враження. Подорожуйте, хоча б на день, хоча б в межах країни. А ще це гарний привід причепуритися і потринькати зароблені гроші.


Відпочили?! Працюємо! ;)

2. Велике прибирання! Можливо саме зараз у вас з'явився час аби впорядкувати своє робоче місце. Викинути непотріб, купити нові матеріали та інструменти, почистити файли в комп'ютері, а може й зробити радикальну перестановку. Все, що зробить творчий процес більш зручним та приємним піде вам на користь.

3. Фотографії! Саме час приділити увагу оформленню магазина. За сезон ви побачили які товари користуються найбільшим попитом, і які ви можете робити на замовлення у великій кількості.  Саме вони заслуговують на вишукані професійні фото. Подивіться на ваш асортимент, розкладіть за тематикою, настроєм або стилем: ось це підійде для романтичного образу, це на кожен день, це для весілля... Можна найняти фотографа і модель, заздалегідь обговорити тему і образи, відзняти з ними гарний матеріал і створити власний лукбук на issuu.com- віртуальний модний журнал, для презентації вашої діяльності.


Робота з фотографом спеціально до конкурсу вайрвокерів. 
Моя маска "Фея Моргана" посіла тоді 1 місце.


4. Подумайте над власним брендом: над його філософією, назвою, логотипом, банерами та упаковкою. Проаналізуйте інші відомі хендмейд-бренди, як вони презентують себе покупцеві, в чому їхні сильні сторони?

5. Станьте ближче! У вас вже з'явилися шанувальники, опановуйте нові торгові майданчики та соцмережі щоб підтримувати з ними зв'язок. Instagram, Pinterest, Facebook, Tumbler,  - ці ресурси розраховані на контакт з англомовними покупцями. З гарними фото і невеличкими текстами англійською ви зможете розширити свою аудиторію. Не обов'язково опановувати всі ці мережі одразу.  1-2 на рік - і ви побачите, де вам зручно, комфортно, звідки магазин отримує більше переглядів. Ви ж не забули всюди у своєму профілі дати посилання? ;)
А можливо, ви відчуваєте потребу у більш активному спілкуванні - то можна завести свій блог. Але весь час аналізуйте: з якою метою ви створюєте новий акаунт? Відповідно до цього обирайте контент, мову та стиль. 
Деякі хендмейдери навіть продають через соцмережі і доволі успішно. Ось цікава стаття про продажі товарів та облаштування свого акаунту в інстаграмі (група закрита, інформація доступна лише для зареєстрованих користувачів).

6. Навчання! Досконалість не має меж. Майже всі успішні майстри не зупиняються на досягнутому. Весь час рухатися, все життя вчитися - це природньо, це приносить задоволення і прибуток. Світ змінюється швидко, і нові навички нададуть вам більше переваг перед конкурентами. 
 Жили собі дві мавпочки. Одна навчилася добувати тільки червоні ягоди. А друга - і червоні, і жовті, і сині. Коли прийде засуха і червоні ягоди не вродять, а жовті й сині сяк-так, яка з них швидше вимре? ;)
  Можливо нові технології у вашій галузі дозволять вам розширити асортимент, або відкрити ще один успішний магазин в іншій. 

7. Проаналізуйте ваші фінансові справи. Чи адекватні ваші ціни, які джерела найбільш прибуткові, чи успішним був ваш рік, які витрати виявилися марними, чи не слід пошукати інших постачальників матеріалів ?

8. Готуйтеся до сезону завчасно. Усе колись закінчується, і вільні дні "не сезону" теж. Можливо ваша технологія дозволяє розділити процес виготовлення на етапи, заготувати стандартні деталі і таким чином прискорити процес виготовлення у найгарячішу пору, хоча б бірки та упаковку. Продумайте асортимент до тематичних свят, бо Хелоуін, Різдво та День закоханих приходять завжди якось зненацька.

9. Передивіться опис та ключові слова ваших товарів в магазині. Ви вже багато чому навчилися, і напевно захочете їх вдосконалити.

10. Пограйтеся в командні ігри для просування вашого магазину на етсі: трежики, фаватони та клікатони. 

11. Познайомтеся! Хендмейдери дивовижні істоти - зазвичай вони абсолютно самодостатні інтроверти, але вміють об'єднуватися. Шукайте друзів, шукайте однодумців, відвідуйте різні спільноти, групи та команди.

Я навела деякі варіанти, не обов'язково хапатися за все й одразу. Просто інформація для роздумів. А що ви робите у "не сезон"?
--------------------------------------------------------------------------------------------
На головне фото потрапили текстильні буси з магазину Олександри Тільдас

А наступного разу продовжимо тему таймменеджменту, я розкажу вам про свій день та тиждень.

17 коментарів:

  1. Спасибо! Очень полезно! Еще вернусь перечитать)

    ВідповістиВидалити
  2. Цікаво!
    Я у "не сезон" складаю план на наступний рік, продумую тематику "колекцій", кольори, навіть, якщо і не зовсім дотримаюсь термінів чи планів, коли в голові структуровано - є кращий результат. Але до такого аналізу як в тебе, Оксано, мені ще ду-у-уже далеко:)) Але це так потрібно!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую! :) Я теж активно будую плани, але якось так складається, що на той період, коли замовлень не буде. )))) А коли замовлення є - то пливу собі за течією.

      Видалити
    2. Тобто 6 місяців на рік я організатор, 5 - виконавець, і 1 - відпочиваючий ледар. ))))

      Видалити
  3. Якщо гарно побудувати план, роботи, то потім можна і пливсти )))

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую, можна сказати, що півроку я просто ретельно готуюся до найважливішого.:)

      Видалити
  4. Дякую, Оксано! Мені цікаво було ознайомитись з Вашим досвідом.
    А я майже кожен день працюю и постійно складаю плани)))

    З повагою,
    Марта

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Будь ласка! :) Буду рада, що мій досвід стане вам у пригоді. Два роки тому, я складала доволі детальні плани на кожен день. Але тепер з'явився режим, тож можу писати лише на місяць-рік.

      Видалити
  5. В мене з таймменеджментом біда, коли працювала в офісі, навіть не думала, що можу у "вільному плаванні" бути такою незібраною і не знати за що хапатись. Чесно кажучи, для мене план на кожен день це просто щось неймовірно непосильне і обтяжуюче. Дякую за статтю, буду брати з тебе приклад і вчитися аналізувати, і планувати, звісно. Чекаю на пост про твій робочий день!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Добре, що ми завжди маємо сюрпризи, навіть для себе. ;)
      Ти знаєш, щоб якось організувати себе я прив'язалась до зовнішніх факторів, які будують мій день і рік. як арматура. Я напишу про це згодом детальніше. )))

      Видалити
  6. Дякую за таку змістовну статтю! Багато чого корисного можно дізнатись)

    ВідповістиВидалити
  7. Дякую за корисну інформацію.

    ВідповістиВидалити
  8. Не, мне это не подходит..жду когда война закончится......................План...выжить.....
    А вам всем удачи..люблю вас и читаю..............

    ВідповістиВидалити