понеділок, 30 березня 2015 р.

Де продавати Handmade?


   Продавати рукодільні вироби можна кількома способами. 
   Перший спосіб (мій улюблений) - через інтернет. 
Ви можете завести власний сайт (візитка, блог, магазин), розмістити товар безпосередньо у соцмережах або скористуватися послугами торгових інет-майданчиків. Це такі сайти, на яких існує багато магазинів різних покупців. Розглянемо детальніше деякі з них.

Etsy (етсі - вимовляється як "бЕтсі")
Аудиторія: весь світ, здебільшого США та Європа. 
Спілкування: зазвичай англійська, але спілкування з покупцем мінімальне і вам вистачить допомоги гугл-перекладача. Є внутрішні блог, який ведуть модератори  (новини, багато корисний порад). Дозволяється публікувати посилання на свої власні блоги, соцмережі. Продавці можуть об'єднуватись у спільноти для допомоги одне одному та просування товару (українська етсі-спільнота Ukranian artists).
Умови: продавець оплачує 20 центів за кожний товар в магазині на 4 місяці (якщо товар не продався доведеться поновити знов за 20 центів). З кожної продажі - 3,5% від вартості товару (без вартості доставки). На початку кожного місяця ви отримуєте рахунок на мейл і маєте сплатити його до 15 числа. Кількість товару в магазині не обмежена.
Отримання оплати: найзручніший для покупців спосіб - через систему PаyPal (тому що зробити це можна миттєво, не виходячи з дому). Українці можуть завести аккаунт у цій системі, сплачувати через неї, але не можуть отримувати гроші і знімати з рахунку. Тому всі українські продавці користуються послугами посередників, наприклад, селлер та вестернбід. Вони мають схожі, але дещо відмінні умови роботи, обидва досить надійні, почитайте уважно їх правила і зробіть власний вибір.
Також ви можете скористатися системами грошових переказів, або swift  аби отримати оплату, але для покупців це зазвичай і дорого (через комісії)  і незручно.
Доставка: напростіший спосіб пересилання за кордон - Укрпошта. Рекомендований лист, дрібний пакет або посилка - строки доставки 10-21 день, губляться вкрай рідко, вартість залежить лише від ваги (калькулятор послуг). 
Докладніше про те, як відкрити свій магазин на етсі та просувати товар у блозі Анастасії Заліван.
Особисті враження: мати магазин на етсі дуже зручно, аудиторія велика, умови зручні але  вигідні загубитися серед інших продавців.
Dawanda (Даванда)
Аудиторія: здебільшого Європа, Німеччина.
Спілкування: назву товару краще писати німецькою, опис і спілкування з продавцем можна вести англійською.
Умови: не треба сплачувати за розміщення товару, але комісія з продажу 10%. Кількість товару в магазині не обмежена.
Отримання оплати: знову ж таки найзручніший - пейпал, вище названі посередники надають послуги з отримання оплати і з цього сайту.
Доставка: Укрпошта.
Особистих вражень поки що не маю, але ви можете дізнатися більше про цей майданчик у нашій групі на фейсбуці та на тематичному каналі.

Аудиторія: здебільшого Україна
Спілкування: українська, російська, є внутрішній блог, заборонені будь-які зовнішні посилання і дублювання матеріалу.
Умови: можна купити абонемент, а можна безкоштовно розмістити товар за 10% від продажу. 
Отримання оплати: домовляєтесь з покупцем особисто, найзручніше - на картку Приватбанку (не можна отримувати на соціальну картку, треба буде завести окрему кредитку).
Доставка: Укрпошта, Нова пошта.
Особисті враження: якість демонстрації робіт та зовнішнє оформлення сайту не дуже естетичне, і аудиторія невелика.

Аудиторія: Україна
Спілкування: українська, російська, є внутрішній блог, де можуть публікуватися продавці.
Умови: абонемент, сайт не бере відсоток від продажу.
Отримання оплати: домовляєтесь з покупцем особисто, найзручніше - на картку Приватбанку (не можна отримувати на соціальну картку, треба буде завести окрему кредитку).
Доставка: Укрпошта, Нова пошта.
Особисті враження: знову ж таки страждає естетичне оформлення, невеличка аудиторія.

Аудиторія: Україна, діаспора в Америці
Спілкування: українська, російська, є внутрішній блог, де можуть публікуватися продавці.
Умови: картка-абонемент  - 100 грн. на місяць, необмежена кількість товарів і публікацій.
Отримання оплати: домовляєтесь з покупцем особисто, найзручніше - на картку Приватбанку (не можна отримувати на соціальну картку, треба буде завести окрему кредитку).
Доставка: Укрпошта, Нова пошта. Доставку в Америку і отримання звідти оплати сайт бере на себе.
Особисті враження: гарний, модний, вишуканий, є цікаві статті і просування у соцмережах, але не така вже й велика аудиторія і зависока абонплата.

Аудиторія: здебільшого Росія 
Спілкування: російською, є внутрішній форум з корисними порадами, де продавці можуть публікувати статті, спілкуватися. Крім того, можна створити власний блог магазину. Суттєвий недолік: заборонені будь-які посилання за зовнішні ресурси. Зручно, що ви можете вільно спілкуватись з покупцями, але це забирає більше часу, ніж на попередніх порталах.
Умови: кожного місяця продавець купує картку-абонемент на певну кількість робіт, немає комісії з продажу. Ви маєте обмежену кількість робіт в магазині.
Отримання оплати: про це доведеться домовлятися з кожним покупцем окремо. Найзручніші для роботи з росіянами - грошові перекази Контакт, Юністрім, Золота корона.
Доставка: Укрпошта. Але після перетинання кордону посилкою буде опікуватися пошта Росії - а працює вона не дуже швидко.

Особливості продажу в інеті: це зручно й комфортно. Але без гарних інформативних фото краще й не починати. Також, вам доведеться витрачати досить багато часу на просування  товару.

Другий спосіб, продавати самостійно на різних виставках хендмейду. 
Переваги: ви безпосередньо спілкуєтесь з покупцем. Самі піклуєтесь про товар, виставляєте ціну, надаєте знижки і краще за будь кого розкажете про всі його властивості. Ще на виставках можна роздати візитки, рекламувати свій бренд, завести корисні і просто приємні знайомства у світі хендмейду: фотографи, журнали, магазини матеріалів та хендмейду, організатори виставок, друзі і колеги у вашій галузі. Можна працювати просто на очах у покупців, показувати, як народжується ця унікальна річ, влаштовувати таки собі маленькі шоу, проводити майстер-класи.
Недоліки: заняття це досить виснажливе, треба терпіти деякі незручності (де поїсти, як відвідати санвузол, природні умови, якщо виставка на свіжому повітрі). Можливо їхати в інше місто, шукати житло.
В Україні постійно проходить багато таких виставок, ви зможете щось підібрати за своєю тематикою. Організатори мають надати торгове місце, стіл+стілець, гарне освітлення, забезпечити рекламу і наявність відвідувачів  - це як мінімум. Заздалегідь поцікавтеся усіма умовами, їх вартістю (чи буде це вам вигідно), укладіть договір. Із свого досвіду скажу, що найцінніше, що я отримувала від таких виставок: це нові друзі і спілкування з покупцями.

Третій - домовитись зі справжніми магазинами, що спеціалізуються на хендмейді. Переваги: покупець має змогу добре роздивитись товар, поміряти, вам не треба витрачати час на  його просування. 
Недоліки: такі магазини беруть досить високий процент за розміщення (товар стає менш доступний покупцеві). І ви не можете бути впевнені, чи дотримується магазин умов збереження вашого виробу, чи не зіпсується, чи не забрудниться, чи гарно виставлять на вітрині. 
Якщо ви знайдете такий ідеальний магазин, обов'язково укладіть офіційний договір, обговоріть усі умови (зберігання товару, комісія, повернення товару тощо), і кожного разу, як приносите нову річ вимагайте від магазину накладну. Бо якщо товар "зникне" з вітрини. як ви доведете, що він взагалі був?

Наступного разу я розкажу детальніше  про те, як організувати прийом оплати з Етсі та Даванди.

5 коментарів:

  1. От завдяки другому способу ми з тобою і перетнулись в цьому всесвіті. :-) Хоча я тебе в інтернеті запримітила й задовго до того.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Так, Надю! :) Я і дуже рада! Ти знаєш, в мене на виставках з'вилися щирі подруги, з якими я спілкуюся роками. Тож треба виїжджати до вас хоча в раз на три роки. )))

      Видалити
  2. Дякую за огляд!
    Я не дуже люблю реальні виставки - завжди лишається таке відчуття (особисто в мене), що треба покупцеві доказувати, чому така ціна, там і роботи небагато, кажуть, або щось інше - чи то може я така чутлива, а онлайн продажі саме те!
    Я маю на всіх цих ресурсах магазинчики і прийшла до висновку, що краще менше, але змістовніше і крутіше, тобто все вимагає багато часу на розкрутку, і коли "точка" не одна, страждають близькі.

    Ото поділилась:))

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Виставки - так, то складна тема. :) Хтось торгує наче свіжими пиріжками, а комусь треба доводити справедливість ціни.
      Я теж позаводила акаунти усюди, аби спробувати. ))))

      Видалити
    2. Адміністратор блогу видалив цей коментар.

      Видалити