пʼятниця, 13 березня 2015 р.

Композиція у фотографії.


Продовжуємо розмову про створення "продажних" світлин для вашого інет-магазину.
До речі, я дотримуюсь думки, що фотографії магазину мають бути по-перше інформативні. Тобто одразу розповідати покупцеві, що саме ви продаєте. Іноді продавці демонструють на фото лише частину свого товару.  Так, загадковість приваблює. Але! Коли я (покупець) шукаю подарунок, і забиваю у пошук "шарф", то отримую тисячі пропозицій. Я хочу їх всі подивитися, щоб знайти "свій". Але "загадкові" фото мені заважають, адже потребують більше часу, аби зрозуміти - воно чи не воно. Чи шарф це взагалі? Чи фрагмент жилетки? Чи тканина для пошиття шарфів? А ну його до біса - піду роздивлятися далі.
Яке фото більш інформативне, як ви гадаєте? Іноді можна показати в кадрі частину виробу - але так, щоб одразу було зрозуміло.

Не знаєш с чого походити - ходи козирем.
Не знаєте як зробити ваше фото привабливим - використовуйте Контраст. Контрастів буває безліч: світлий-темний, червоний-зелений, чіткий-розмитий... Це найпростіший спосіб привернути увагу, але будьте обережні, дотримуйтесь вишуканості - щоб не опуститися до "реклами соків".
Люблю заглядати в цей магазин ниток YarnStories саме через соковиті кольорові фото. На фото: товар помаранчевого кольору поєднаний з зеленим додатковим предметом (гілочкою).
Контраст: помаранчевий-зелений
Контраст за текстурою. Складні за текстурою предмети (в'язаний одяг, прикраси з бісеру, з дроту, серветки тощо) з великою кількістю дрібних деталей краще виглядають на гладкому, простому тлі. Зі своїми прикрасами з дроту я довго мучилась, хотілося додати і мереживо, і красивий друкований папір, і купу різних предметів... Але все це створювало метушню в кадрі, відволікало увагу від головного. Тепер я намагаюся якщо й додавати щось, то таке, щоб співпадало за кольором з тлом. Наприклад: білий фон, біле каміння і контрастна до цього темна скульптура.:
Наче б то щось є, а наче й нема. Або щось дуже світле, і десь дуже далеко. Навіщо взагалі щось додавати? Щоб позначати на фото горизонт, де є земля, а де небо. Аби предмет не висів у вакуумі, а був присутнім у цьому світі. Каблучка яскраво-зелена, спирається на ледь помітний камінчик, на задньому плані такого ж, але світлішого кольору листочок (який не вліз у кадр повністю, як другорядна деталь). Ось вам яскравий приклад повітряної перспективи у кадрі:

Цільні, прості за текстурою предмети (скло, емаль, порцеляну, прикраси з епоксидкою тощо) можна розмістити на більш складному фоні. Це створить атмосферу, зробить товар наче більш доступним для покупця.
Для прикладу я вибрала теж каблучку від  Honey Punk (Олі Крупіної):

Динаміка.
Вдалу світлину можна зробити ще й за рахунок розташування предметів у кадрі. Якщо трохи змістити центр композиції в бік: це створить динаміку, рух. Найбільш чітка контрастна ділянка розташована не по центру, а лівіше. Розмита пір'їнка на задньому плані не конкурує з сережками, а позначає напрямок погляду.

Можна ще пошукати якийсь такий цікавий нахил, аби погляд спостерігача рухався і не нудьгував. Ліні в кадрі утворюються завдяки розташуванню сережок - вони лежать не паралельно, а вказують, де знаходиться горизонт. Та ще й текстура дерева перетинається з цим напрямком.
Для тренування можна використовувати аналіз інших 2Д зображень, наприклад,  відомих художніх творів. Це буде відволікати вас від предмету фотографії (товару) і спрямує саме на вивчення композиції.
Рафаель Санті - Покладення в труну. Та ж сама динаміка руху, перспектива, зміщений центр. 

Ще один спосіб зробити кадр більш живим - світло! Контраст світлих і темних ділянок. Якщо матеріал добре пропускає або відбиває світло - використовуйте це, робіть акценти. Більш підійде направлене світло з вікна. Тому я не полюбляю фотографувати на вулиці - світло там усюди, важко визначити його напрямок. На фото видно як світло проходить крізь каміння, змушує його сяяти, робить контрастним відносно некольорового матового тла, зміщує центр композиції вліво. Навіть чорно-біла ця світлина достатньо контрастна й цікава.

Караваджо - Покладення в труну (от далась мені та труна, але епоха така була, релігійні сюжети краще продавалися). Контрасти-контрасти і динамічна композиція.

Взагалі, для розміщення в магазині вам знадобиться лише 5-6 фото. 1 - художня й вишукана, для обкладинки, 2,3 - в різних ракурсах щоб роздивитися функціональні деталі (застібка), 4 - на моделі або манекені, щоб знати як це виглядає на людині, 5 - на руці, щоб уявити розмір, 6 - ще бажано в упаковці.
Про людей в кадрі: найняти гарну модель і фотографа не всі мають можливість. Але штатив, відкладениій запуск і власна особа, знята при гарному освітленні (на балконі) і частково (тобто найбільш вдалими частинами тіла) може вам трохи у цьому допомогти. В решті решт, ми ж не портрет знімаємо. 

Висновок: Для початку підберіть більш-менш простий фон, не рябий. Не кладіть купу предметів у кадрі, краще витрачайте час на пошук вдалого ракурсу і освітлення. Пам'ятайте, що ваш товар - то найголовніший герой цієї фото-історії. Не дозволяйте іншим предметам затьмарити його.
Розглядайте чужі фото в магазинах, особливого вашого напрямку. Аналізуйте, записуйте - що виглядає гарно, що псує світлину, які сильні сторони? Шукайте, експериментуйте, не зупиняйтесь! Гарної вам погоди у день фотозйомки! :)

У наступній статті я розкажу про створення відео-ролика на ю-тубі. Адже відео зможе надати найбільш повну інформацію про ваш товар.

9 коментарів:

  1. Еще немного о композиции - еще давно-давно художники поняли, что определенные точки в композиции автоматически привлекают внимание зрителя, при этом мы всегда акцентирует свое внимание на этих точках, независимо от формата кадра. Здесь на фотографиях хорошо показано как применять его http://www.zhamkov.com/index.php?page=tutorial0023
    А еще при редактировании фотографий я пользуюсь вот такой схемой - http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/84/Golden_rectangle_and_its_elements.svg/518px-Golden_rectangle_and_its_elements.svg.png
    :)

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Здорово! Спасибо большое за дополнение. :) Честно говоря, я больше полагаюсь на интуицию. А как ты схемой пользуешься?

      Видалити
    2. В фотошопе делаю ее полупрозрачной и накладываю вторым слоем на фотографию, в которой надо поправить композицию ))) Но мне кажется, для предметной съемки будет достаточно сетки :) Кстати я эту сетку сделала видимой на дисплее фотоаппарата, чтобы сразу было видно эти волшебные точки ;)

      Видалити
    3. Золотое сечение - наше все!))

      Видалити
    4. Мне кажется, я тоже активно его использую, но не с такой математической точностью. Все таки годы практики и рисования перевели это знание на подсознательный уровень. )))))

      Видалити
  2. Оксана, дякую за такий детальний огляд! З фото на моделі у мене проблема, немає штатива, але думаю, класти одяг на вішалці і щось так придумувати:)

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Будь ласка! :) О! Я бачила такі фото - дуже гарно й зворушливо виходить. І досить інформативно.

      Видалити